سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام زمان(12) (پنج شنبه 87/2/5 ساعت 1:23 صبح)
سیاست انتظار-6بسم الله الرحمن الرحیم سیاست انتظار 6 از لوازم سیاست انتظار چند مورد رو قبلاً گفتیم که عبارت بودند از : تعیین سیاست قدرت در مقابل ضعف و تدافع . بررسی خود ، توانایی های خود ، آینده نگری ، لزوم تجدید حیات فرهنگی و فکری ، ضرورت اتکاء به امام زمان (عج) ، نه در باور صویانه که در باور عالمانه و عاقلانه . احیاء و اقامه عدالت . و حالا ادامه بحث : 7 ـ حراست از میراثهای فرهنگی و مذهبی . اگر ما قرار باشه که مثلاً از سال اول دبستان تا زمان دیپلم هر سال رو که می خونیم فراموش کنیم و به سال بعد بریم ، مطمئناً در کنکور موفق نمی شیم . چون لازمة کنکور اینه که شما 11 سال رو در ذهنتون داشته باشید . یک سری اصول اسلامی و انقلابی هست که ما با اینها شروع کردیم و اگر قرار باشه تا حکومت امام زمان (عج) یکی یکی اینها رو کم رنگ و بیرنگ کنیم ، وقتی آقا (عج) می یاد از شیری که منتظره ببینه ، یک شیر بی یال و دم می بینه . ضرب المثلش رو که همه می دونید . برخی از ما با شعار 5 اصول دین و کلی فروع دین و چند تا شعار انقلابی مثل استقلال ، آزادی جمهوری اسلامی ، توی گود وارد شدیم . باید تا زمان حکومت مهدی (عج) اینها رو حفظ کنیم . وگرنه اگر وقتی آقا بیاد و یک نگاهی به زندگی اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی و حکومتی ما بکنه و ببینه هیچیش نمونده ، به ما می خنده . باید پای ارزشها بایستیم . ارزشهایی که متأسفانه با بالا رفتن سن و وارد گود جامعه شدن ، از سر جوانان ما آرام آرام می پره . اینو باید دقت کنید . اینها رو باید تا حکومت امام زمان (عج) حفظ کنید ، اگر تا زمان ظهور زنده بودید و ظهور رو درک کردید جزء یاران امام زمان (عج) خواهید بود و اگر قبل از ظهور مردید ، انشاءالله در زمان ظهور شما هم رجعت می کنید . یک سری میراثهای ملی داریم . بابا ! خاک ما برامون محترمه ، منابع ما ، برامون محترمه ، کسی حق نداره به اینها تعرض کنه ، منابع ما فقط نفت و گاز نیست ، جوانان ما هم ، منابع ما هستند . نیروهای انسانی ، منابع ما هستند . اتفاقاً منابع انسانی یکی از منابعی هست که بیشتر روشون حساب می شه . یعنی ممکنه گاهی جمعیت خیلی زیاد در مملکت یه بحرانهایی ایجاد کنه ، اما اگر مسؤولین برنامه ریزی صحیحی داشته باشند ، از همین منابع انسانی می شه بهره وری مفید کرد و از کثرت جمعیت حسن استفاده کرد . مثل چین . یه وقتی زمان جنگ هفتاد ، هشتاد نفر از فرمانده ها برای بازدید به کشورهای چین و کره شمالی رفته بودند . یکی از اونها فرمانده لشکر ما بود ، تعریف می کرد : وقتی به وزیر دفاع چین رسیدیم ، ( شما در نظر بگیرید ، مردم این کشورها خودشون چقدر خشک و جدی هستند ، حالا حسابِ وزیر دفاع دیگه مشخصه ) یکی از فرمانده های اصفهان ، به وزیر دفاع گفت : من یه نقشه ای دارم که اگر شما این نقشه رو عملی کنید بدون هیچ تلفات انسانی پیروز می شید . حتی می تونید کشور مقابل رو هم فتح کنید . ” حتماً اینجا اون وزیر دفاع با خودش می گه : ای بابا ! این طراحان ایرانی ، دیگه کی اند ؟! گفته بود : خُب بگید چکار باید کنیم ؟ می گه : شما چقدر جمعیت دارید ؟ وزیر دفاع می گه : یک میلیارد و پانصد میلیون نفر . می گه : خیلی خوبه ، دویست میلیونش رو روز اول بفرستید جلو خودشون رو تسلیم کنند ، کشور مقابل شما فوقش 40 میلیون جمعیت داشته باشه ، اگه نون خالی هم به اینها بدن ، خودشون از گشنگی می میرن !! بابا ! می شه از جمعیت استفاده کرد . قدر منابع خودمون رو بدونیم و ازش استفاده کنیم . نذاریم نیروهامون وقت شون رو به بطالت بگذرونند . کشورهایی هستند که از زندانی های خودشون دارن استفاده می کنند ، کما اینکه در زندانهای ما هم یک الگو برداری هایی شده ، همه زندانی ها ، قاتل و دزد و معتاد و . . . همه رو جمع می کنن و یه کارگاه راه می ندازن ، و به اینها می سپارن . در آماری که یکی از کشورهای توسعه یافته ارائه داده بود اومده : یکی از کارخانه های تولید لباسشویی که کارگرانش رو زندانی ها تشکیل می دن ، ماهیانه 10 میلیون دلار ، به بودجه کشور کمک می کنه . باید از همه منابع کشور برای زمینه سازی و قدرتمند شدن استفاده کرد . بعد اصلاحات دینی ـ اخلاقی ما یک سری ارزشها و شعارهایی داریم که در جهان خریدار داره . چرا ؟ چون اولاً تکه ، دوماً نابه . برخی از مسائل عرفانی ما در هیچ جای جهان پیدا نمی شه . مسائل اخلاقی و خیلی از مسائلی که در دین ما وجود داره هیچ جای جهان یافت نمی شه و ما به دلیل ضعف تبلیغاتی نتونستیم اینها رو به گوش جهانیان برسونیم . در درون خودمون یک مشکلاتی داریم . اگر قرار باشه فقط دلمون به این خوش باشه که شیعه در سطح جهان ، حرف اول رو در اصول می زنه اما توی پیاده کردن مشکل داشته باشیم و نتونیم این اصول رو پیاده کنیم ، هیچ فایده ای نداره . الان ما توی مملکت خودمون هم یک سری مشکلاتی داریم که برای حل اونها ، باید سعی کنیم اون اصول مون رو با اصلاحات همراه کنیم . اگر کشوری که دارای ارزشها ، مرام و اعتقادات پاک دینی هست ، با اصلاحات همراه نباشه ، یقیناً شکست می خوره . ما ایرانی ها یک مقدار نسبت به صدای مخالف حساسیم و خیلی زود عصبانی می شیم و گاهی کار به دعوا می کشه . یعنی اگر طرف مقابل ، فرد منطقی ای بود ، با منطق جوابش رو می دیم و او هم به تبع قبول می کنه . اینجا می ریم تو خط تواضع ! می گیم : “ الحمدلله ، قبول کرد . تأثیر از خدا بود . ” ولی اگر طرف مقابل یه مقدار سماجت به خرج داد ، ( بابا ! شاید حرفش حق باشه . آخه شاید از صد درصد حرفی که می زنه ، ده درصدش حق باشه ) تا دیدیم گیر کردیم ، آمپر می چسبونیم ! برو آقا ! بی دینِ ، کافر . اصلاً تو مرتدی ! بابا ! خُب یه کم یواش تر . امام صادق (ع) با یه نفر مادی گرا و بی دین ( به قول امروزی ها ، مارکسیست ) بحث می کرد . اینقدر بحث طولانی شد ، ( شاید چندین روز طول کشید ) همه به حضرت اعتراض کردند که : ای آقا ! ولش کن . حالا این یکی آدم نشه ، چه اشکالی داره ؟! فرمودند : نه ، در این جور موارد باید تحمل داشته باشی . بارها خدمتتون گفتم : خیلی از چیزهایی که تو ، توی سه سال به دست آوردی ، نمی تونی در دو جمله به مردم القاء‌کنی . چرا به مردم زور می گی ؟ نمی شه تجربه 5 ساله رو در 5 دقیقه به مردم القاء کرد . خیلی از کسانی که از قدیم توی این وادی ها بودند ، خودشون مسائل رو در مناسبتهای مختلف و محیطهای مستعد فرا گرفتند ، بعد می خواد ، این مسائل رو به جوان امروزی که داره با این همه فشار ، غرق در شهوات دنیا می شه ، به زور القاء‌کنه . سعی کنیم این توانایی خودمون رو بالا ببریم که صدای مخالف رو تحمل کنیم . و این تحمل اینقدر بالا بره که حتی بتونیم صدای دشمنان رو گوش کنیم و بشینیم باهاشون حرف بزنیم . شاید یه عده از اون ها از عقیده اشتباهی که دارند برگردند . شاید هم یک چیزهایی رو حق بگن ، چون بالاخره بعضی از دشمنان ما دانا هستند ، برای ما یه سودهایی دارند ، بذاریم حرفشون رو بزنند . خوندن کُتب ظالّه اگر برای عموم مردم حرام هست ، برای علماء واجبه . شاید اگر اون کتابی که در ردّ نماز توی نجف اشرف نوشته شده ، نبود و شهید سید مصطفی خمینی (ره) فرزند بزرگ حضرت امام (ره) اون رو نخریده بود و خدمت حضرت امام (ره) نیاورده بود ، ایشون هیچ وقت اسرار الصلوه رو نمی نوشت ، کتاب اسرار الصلوه ، رو هنوز که هنوزه ماها داریم استفاده می کنیم و انشاءالله آیندگان هم ازش استفاده خواهند کرد . نکته بعد ، عمل گرایی : چیزی که متأسفانه ، الان در جامعه فعلی ما خیلی کم شده ، همین مسئله عمل گرایی هست . شما به عنوان منتظران واقعی امام زمان (عج) سعی کنید رفتارهای خوب و عقاید صحیح رو با عملتون نشون بدید ، بعضی از شماها ، ممکنه توی این جلسات چیزهایی رو یاد بگیرید و خانواده هاتون هم احتمالاً با این فرهنگ بزرگ نشدن ، و این مسائل رو درک نمی کنن ، و وقتی که شما این عقاید رو وارد خونه هاتون می کنید ، ممکنه دعوا و ناراحتی پیش بیاد . بچه ، چند روز مثلاً اومده توی این وادی ، بعد می ره داخل خونه دعوا راه می ندازه که ببینم شما اصلاً خمس تون رو می دید ؟! بابا جون ! جو نگیردتون !! داغ نشو . با عمل نشون بده . چند وقت پیش ، پدر یکی از دختر خانمهای کانون می گفت : بدون اینکه دخترم توی خونه ، یک کلام حرف بزنه ، با رفتارش به ما نشون داد که دین روی درسش اثر مثبت گذاشته ، اخلاقش نسبت به ما بهتر شده بود ، مهربون تر شده بود ، مسؤولیت پذیرتر شده بود . قبلاً به زور قبول می کردم که با خدا آشنا بشه ، یا اینکه توی این جلسات شرکت کنه ، اما از وقتی این رفتارها رو از دخترم دیدم ، خودم به جلسه می رسونمش . شاید من خودم هیچی نشده باشم ، اما افتخار می کنم که خدا توی خونه ام به من یه معلمی داده که ازش درس می گیرم . ( یک کلام هم با من حرف نزد ، فقط با عمل ) اینها پدر و مادر هستند ، بقیه جامعه و دانشگاه و مدرسه هم به همین شکله . با عمل نشون بدید . عمل گرایی رو ترویج کنید . رفیقها به جای اینکه دور هم قراردادهای غیر دینی ببندند ، قرار بذارن که تا وقتی توی مدرسه ، دانشگاه یا محل کار با هم هستند ، مراقب همدیگه باشند . یک گروهی رو تشکیل بدن ، که این گروه در اون موقعیتی که هستند ، بدرخشن ، بذار بقیه خانواده ها هم فرزندانشون رو به سمت تو سوق بدن ، و تشویق شون کنند که از شما یاد بگیرن . ما به جای عملگرایی داریم زبان گرایی می کنیم . زبانی که عمل پشتش نیست . مردم هم با خودشون می گن ، این می ره اونجا ترویج ظاهر سازی و ریا و تند خویی و حزن و افسردگی بهش می شه . اصلاً نمی دونن ما داریم چی می گیم . فکر می کنن ما اینجا صبح تا شب داریم از قبر و عذاب و . . . می گیم . در حالی که زمانة امروز ، زمانه ایست که عمل زیبای تو ، بهترین مبلغ توست . cd های اعتکاف رو نگاه کنید ، ببینید ظاهر اون پدر و مادری که می یان و بچه شون رو به مسجد می رسونن ، زمین تا آسمون با ظاهر بچه فرق می کنه ، بچه مذهبی هست و خودشون غیر مذهبی . اما اینقدر خوشحال هستند که گویا دارن این بچه رو به دانشگاه می رسونن . گویا این بچه توی رشته پزشکی نفر اول ایران شده و وقتی که بچه رو می بوسه و به سمت مسجد هدایت می کنه ، با یک نگاه مهربون ، توأم با حسرت ، بدرقه اش می کنه . معلوم می شه که این بچه خوب عمل کرده . زمانه ، زمانة عمله . نکتة‌بعد : درک جامعه : ببینید جامعه امروز ما ، همین شیراز امروز با شیراز قبل از ماه رمضون آیا فرق کرده یا نه ؟ آیا مقدار گناه کم شده ؟ انشاءالله که کم شده . ولی اینقدر کمه که احساس نمی شه . اینکه شما تمام هم و غم تون این باشه که هر شبِ ماه رمضون رو توی جلسات شرکت کنی ، و دیگه به فکر بقیه نباشی ، وظیفه ات رو خوب انجام ندادی . یه چله بگیر با خودت عهد کن که سالی چند نفر رو در خونه خدا بیاری و با خدا آشنا کنی . توی ماه رمضون موقعیت خیلی مناسبه . اگر این ماه از دستمون بره وضع خیلی بدتر می شه . یه زمان اونهایی که گناه کار بودن و احیاناً ماه رمضون رو روزه نمی گرفتند ، خجالت می کشیدن و یواشکی روزه هاشون رو می خوردن ، جو جامعه یه مقدار تعصبی بود . اما امروز متأسفانه شاید به اون درجه نرسیده باشه که روزه دار خجالت بکشه اما افتخار هم نمی کنه . ( احتمالاً بعضی جاها خجالت هم می کشند ) با این وضعیت آیا ما داریم به سمت زمینه سازی برای حکومت امام زمان (عج) نزدیک می شیم ؟! من بارها گفتم : کار کنید ! سعی نکنید که با این جامعه دعوا کنید . با جامعه راه بیاید . آرام آرام خوبها رو جدا کنید . سیاست امروز ما ، سیاست جداسازی آرامه . یعنی اگر الان ما جمع بشیم و بریم توی خیابون فریاد بزنیم ، کسی به سمت ما نمی یاد . اما اگر به جای اینکه داد بزنیم و با فشار بخوایم عمل کنیم ، که ممکنه با این کار ، از تعداد خودمون هم کم بشه . اگر بتونیم ده نفر رو راه بندازیم که وارد جامعه بشن و کار کنن ، یواش یواش از به جمع مون اضافه می شه . جمع ما ، یک جمع مخفی و خاموشه که در موقع آتشفشان چنان می غره که موجش همه جا رو برمی داره . به این می گن : “ انقلاب خاموش ” انقلاب خاموش ، انقلابی است که در زیر زمینها ، منازل و حسینیه ها آرام آرام شکل می گیره . شما فکر می کنید قبل از انقلاب ، که مردم شهرهایی مثل اصفهان ، شیراز یا مشهد ، توی راهپیمایی ها شرکت می کردند و شاید روزانه دو سه میلیون نفر توی خیابونها می ریختند ، آیا همه اینها توی مساجد پرورش پیدا کردند ؟ نه ، چهار تا حسینیه و زیر زمین بود که نیروی حزب رو درست کرد . اینها رفتند توی جامعه و کار کردند . چهار ، پنج سال کار کردند و بعد تونستند میلیونها نفر رو به خیابونها بکشند . الان در دبیرستانها بسته هست ، در دانشگاه بسته است ، در خوابگاه بسته است . کی می دونه اینجاها چه خبره ؟ وقتی تو و افرادی مثل تو ، توی این محیطها فعالیت کنید ، می تونید یک انقلاب بزرگ بوجود بیارید . به این می گن انقلاب خاموش . اگر مثلاً فردا اعلام بشه : کسانی که با ما موافقند ، بیان ، این جمعیت با تو هستند . چون قبلاً پشت درهای بسته ، روشون کار کردی . اگر یک وقت کار به جاهای باریک بکشه ، اینها پشت سر تو هستند . جامعه امروز ، جامعه ای نیست که بشه با تشکیل گروهها و اعزام اونها در میان جامعه ، مردم رو تهییج کرد . جامعه امروز از این تهییج ها اشباع شده . شاید اگر خود مقام معظم ولایت هم وارد صحنه بشه ، مردم به خاطر عِرق ملی ـ مذهبی ، بیان ، اما معلوم نیست که چقدرشون پای کار باشن . اونهایی که با امام حسین (ع) هم اومدن ، خیلی بودن . تا کربلا هم رفتن ، همه هم پشت سر امام (ع) نماز خوندن ، همه گفتند : “ روح منی حسین ” اما وقتی موقع کار شد ، بدلیل اینکه گروههای اصلی جامعه رو معاویه پرورش داده بود ، حتی اون سه هزار نفر هم پای کار نمودند . معاویه این کار رو کرد . ( گروههای مخفی ) اهالی شام که از معاویه تنفر داشتند ، با جوی که معاویه لعنت الله علیه درست کرد ، باعث شد ، از علی (ع) هم بدشون بیاد . این جو رو ، از روی منبرها بوجود نیاورد . بلکه از داخل منازل ، و خونه ها شروع کرد . چه ترفندهایی کثیفی بکار برد که بتونه حضرت علی (ع) رو در بین مردم بد جلوه بده . یکی از کارهایی که کرد ، این بود : بچه گوسفندهایی که تازه به دنیا اومده بودند رو به بچه های کوچیک هدیه می داد ، می گفت : این اهدایی معاویه بن ابو سفیانه . ( ببینید چقدر آینده نگر بود ! اما ، ماها 1400 سال از عقل عقبیم ! ) بچه با این گوسفند ، بزرگ می شد ، رشد می کرد و همیشه هم یادش بود که این ، هدیة معاویه است . بعد از سه ، چهار سال که به هم انس گرفته بودند ، و کاملاً علقة عاطفی بین گوسفند و بچه قوی شده بود ، دو سه نفر آدم خشن رو می فرستاد و این گوسفند رو با کتک از بچه می گرفتند . بعد هم می گفتند ما مأمورهای علی هستیم . از این بچه ها زیاد بودند . خیلی هاشون توی جنگ صفین در لشکر معاویه و در مقابل علی (ع) ایستادند . به این می گن انقلاب خاموش . جامعة‌ امروز ما ، چنین جامعه ای هست . دقیقاً مثل همون جامعه ای که پیغمبر (ص) درش کار کرده بود ، جامعة نبوی ! معاویه دید توی این جامعه نمی تونه حرفش رو رُک بزنه ، اینطور عمل کرد . جامعة امروز ، جامعة رمضانی نیست . جامعه رو درک کنید ، آرام آرام کار کنید . با رفاقت نزدیک بشید . تا آخر ماه رمضون ، روی دو نفر ، سه نفر کار کنید ، سرمایه گذاری کنید ، وقت بذارید ، بذار این مشتی که انگشتهاش روز به روز داره زیاد و زیادتر می شه ، تو هم درش سهیم باشی . فقط با عنایت خدا هست که ما داریم کارمون رو می کنیم . حرکت ما خیلی ضعیفه ، اما انشاءالله با عنایت و برکت خدا به راه مون ادامه می دیم . خُب جامعه رو درک کردیم ، برای اینکه بتونیم جامعه رو برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم و انشاءالله آقا (عج) رو از خودمون راضی کنیم ، باید بتونیم این جامعه رو با خدا آشنا کنیم . برای آشنا ساختن جامعه با خدا و اینکه جامعه رو از حالتی که الان هست به حالت رمضانی ، علوی و مهدوی تغییر بدیم ، راههایی هست که باید در برهه های مختلف یکی رو انتخاب کنیم . اولین راه : راه قَهر ؛ یعنی تشکیل گروههایی که با انتظامات و قدرت ، وارد کار بشن و جامعه رو با فشار به سمتی که لازم هست ببرن . این کار شدنی هست . البته به شرطی که یک برنامة مستدام و متوالی باشه ، و پشتش قوه ای باشه که حمایت بشه ، در این راه وقتی که می خواید برای مردم صحبت کنید ، باید مردم رو نسبت به خشم خدا آگاه کنید : بابا ! این کارها رو نکن ! خدا خشمگین می شه . عذاب قیامت ، عذاب دنیا ، بلاهای ارضی و سمائی رو بهش گوشزد کنی . نگرانی هایی که ممکنه در جامعه و یا خانواده پیش بیاد رو بهش یادآوری کنی . دومین راه : راه مهر ؛ طوری مردم رو با خدا آشنا کنیم که ، بجای اینکه فکر ، عقل و تدبیر ، بهشون دستور بده که به سمت خداوند برن ، مهر و قلبشون اونها رو به سمت خداوند ببره . خُب شاید شما نظرتون این باشه که این راه ، ( راه مهر ) بهترین راه هست . اما من می گم : اول ؛ راه دوم ، و دوم ؛ راه اول ! ( راه قَهر) یعنی هر دو لازمه . منتها اگر قرار بود که برای امر به معروف و نهی از منکر کردن ، ما اول نهی از منکر کنیم و بعد امر به معروف ، خداوند توی قرآن سلسله مراتب قرار نمی داد : “ آمرین بالمعروف و ناهین عن المنکر ” یعنی : اول راه مهر . اول امر به معروف کن ، یک بار ، دو بار ، سه بار ، صد بار ، . . . وقتی که دیدی اتمام حجت شد ، بعد برو سراغ نهی از منکر . اگر می بینی بعضی وقتها لحن صحبتهای ما فرق می کنه ، به این دلیله که بچه هایی هستند که زیاد امر به معروف شنیدن . حالا نوبت یه مقدار نهی از منکره . و در احیاء شبهای جمعه ، که جلسات تقریباً خصوصی هست ، دایره خیلی تنگ شده و اینها دیگه کارشون از امر به معروف گذشته و فقط وقت نهی از منکره . پس سلسله مراتب بذاریم . اول ؛ مهر و محبت و عشق . اما بدونید ، مبلغین هم باید بدونند که مهر بُرد داره . توی بحثهای عمومی از هر 45 دقیقه ، 10 دقیقه قهر لازمه ، اگر 15 جلسه از زندگی و حیات شیرین صحبت کردی ، یه جلسه هم باید از مرگ تلخ صحبت کنی . وگرنه از صدای سخن عشق که خوشتر نداریم ، اما در این جامعه که پر از شهواته ، آیا فقط و فقط با صدای سخن عشق می شه مردم رو به سمت خدا بُرد ؟ یا نه ، عشق فقط مال عارفان هست ؟ عارفان قدم اولشون اینه که از گناهانشون شرمنده باشن ( منظورم از عارفان ، اونهایی هست که شناخت دارن ) اغلب مستمعین ما همین طور هستن ، ا ما تو جامعه که می ری آیا همین طوره ؟ لذا سیستم تبلیغ ، با درکی که نسبت به جامعه داریم ، اینها هستند : اول مهر ، دوم مهر ، سوم مهر ، دهم مهر ، بعد اگر دیدی نشد ، آرام آرام مهر را به قهر آمیخته کن . نه اینکه قهر تنها باشه . یعنی دو تا کلمة جدی هم بهش بگو ، بعد که دیگه جزء خواص شد ، زیاد باهاش تعارف نداریم . آقا ! اومدی پای کار ، همه چی هم بهت گفتیم ، دیگه باید کار کنی . نمی تونم ببینم ، هنوز به اون رذایلی که نفرهای آخر دچارند ، تو هم دچار باشی . این سیستم ، یه سیستم ادامه دار هست که توی بحث تعلیم و تربیت گفتیم . بند 8 ـ آمادگی دفاعی ، مملکت اسلامی باید همه اش نظامی و بسیجی باشه . امام (ره) زمانی که جمعیت ما 20 میلیون نفر بود می فرمودند : ما باید 20 میلیون بسیجی داشته باشیم . باید آمادگی داشته باشید ، یه وقت ممکنه اتفاقی بیفته . باور کنید خود من به خاطر اینکه آموزش نظامی ندیده بودم ، حداقل چند ماه بحث جبهه رفتنم به تأخیر افتاد . فردای این مملکت اصلاً مشخص نیست . خواهرها و برادرها ، همه سعی کنند آموزش نظامی ببینند . شیعة امام زمان (عج) باید بتونه از اسلحه استفاده کنه . این خشونت گرایی نیست ، چون کسی نمی خواد اسلحه به دستت بده ، ولی باید بتونی ازش استفاده کنی . این خیلی ضعفه برای شیعه ای که منتظر ظهوره . شما که می گید انشاءلله جمعه آقا (عج) بیاد ، و دعا می کنید ، می دونید که از همون ظهر جمعه جنگ شروع می شه ؟ تازه اونجا باید بری بشینی بگی من بلد نیستم . زن و مرد ما باید آمادگی نظامی داشته باشن ، تا امام زمان (عج) بدونه ماها مسئله ظهور رو جدی گرفتیم . اما آمادگی دفاعی فقط به قسمت نظامی مختص نمی شه . در روایت داریم در حکومت امام زمان (عج) ( که انشاءالله همه مون اون دوره رو می بینیم و جدی ما به عنوان یک شیعه از امام زمان (عج) توقع داریم که این حکومت رو ببینیم . ) خیلی از کسانی که زنده هستند ، اشک می ریزند برای پدران و مادران و خواهران و برادرانشون . برای اینکه مردند و نتونستند رجعت کنند . ( یا لیاقت نداشتند و یا آمادگی ) انشاءالله تو با این چند جلسه سیاست انتظار ، درک و فهمت نسبت به انتظار بالا می ره و پرونده ات رو کامل می کنی . و خودت رو تبدیل می کنی به یک شیعه آماده و منتظر . اگر این اتفاق بیفته و تو با یه پرونده کامل از دنیا بری . وقتی امام زمان (عج) ظهور می کنه ، می گه : این رو از زیر خاک بیرون بیارید . و اون وقت تو برای برخی از ماها که حکومت امام زمان (عج) رو جدی نگرفتیم اشک می ریزی . من آن گدا سمجِ مفلسِ کنایه نفهمم برانیم از در ، در آیم از درِ دیگر آمادگی فرهنگی : برای تشکیل حکومت امام زمان (عج) ، یک جنگ فرهنگی برپا خواهد شد . تو باید بتونی در این جنگ فرهنگی ، باری رو به دوش بگیری . این آمادگی هایی رو که من الان دارم می گم ، تقسیم بندی می شه . و همه نمی تونید فقط آمادگی نظامی خودتون رو بالا ببرید . آمادگی علمی : ما در مملکت امام زمان (عج) نیازمند متخصصین و کارشناسان قوی در زمینه علم هستیم . شما باید با علوم جدید همراه باشید . علومی مثل رایانه ، نجوم ، شیمی ، فیزیک ، ریاضی و . . . آمادگی هنری : هنر به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مثمر ثمر در تبلیغ و ترویج دین جهانی امام زمان (عج) هست . وقتی که فردا آقا (عج) ظهور می فرماید ، به تویی که هنرمند هستی ، اشاره می کنه و از تو می خواد که از این ابزار استفاده کنی و فرهنگ امام زمان (عج) رو باز کنی . امام زمان (عج) فقط با حربة شمشیر نمی یاد . بعضی ها رو اگر با شمشیر هم تهدید کنی ، به سمت امام زمان (عج) نمی یان ، اما با استفاده از علم ، هنر و فرهنگ می تونی جذبشون کنی . این علوم رو جدی بگیرید . اگر الان به تو بگن ، یه شرکت مثلاً کامپیوتری تأسیس شده که سال دیگه ثبت نام می کنه و برای هر یک ساعت کار ده هزار تومن حقوق می ده ، می ری و آموزش می بینی . اما وقتی بهت می گن بابا ! امام زمان (عج) داره ظهور می کنه ، آماده شو ! علوم رو یاد بگیر ! می گی : من کارمندم ، صبح می رم سر کار ، ظهر برمی گردم . زن و بچه دارم ، بیمه هم که هستم ، نیازی به چیز دیگه ندارم . می گم : پس تو اصلاً منتظر نیستی . تو داری زندگی می کنی . مگر باید فقط همین الان از علوم استفاده کرد ؟ آمادگی اقتصادی . پایه های اقتصادی قوی برای حکومت امام زمان (عج) لازمه . ببخشیدا ! شاید جسارت بشه ، اما باید این مطلب رو بگم . بیاید یه کم از صهیونیستها یاد بگیریم ! تمام این چیزهایی رو که من دارم می گم اونها انجام دادند . آمادة آماده هستند ! برای چی ؟ برای حکومت امام زمان (عج) ؟! ، نه . برای مبارزه با حکومت امام زمان (عج) . از سالیان سال قبل ، کمیتة مقابله با امام زمان (عج) تأسیس کردند . این کمیته یکی از کمیته های فعال و مخفی صهیونیستهاست . دارن آموزش می بینند و می میرند اما نسل به نسل ، این آموزشها رو به نسل بعدی انتقال می دن . چند نسل شون تا حالا مردند . آماده و متخصص !! هیچ استفاده ای هم از این آموزشهاشون نکردند . اما منتظر این جنگ بودند و به نسل بعد خودشون یاد دادند . با افتخار هم مُردند . گفتند ما این چیزها رو به نسل بعد از خودمون رسوندیم . تو دنیا هیچ کاری انجام ندادیم ولی منتظر بودیم . یاد بگیریم . اونها هیچ امیدی به رجعت ندارند ولی تو داری و باید هم داشته باشی . بند 9 ـ سیاست اتحاد بین انسانها بر حول محورهای اصلی . برای این کار ، باید چند عمل انجام بدیم . 1 ـ می تونیم با مسیحی ها ، یهودها ، بودایی ها و اونهایی که به هر حال انسانهای مثبتی هستند صحبت کنیم ، تمام عالم منتظر یک منجی هست . بگیم : مگه شما منتظر مسیح نیستید ؟ مگه شما منتظر موسی و زرتشت و . . . نیستید ؟ خیلی خُب ما هم منتظر امام زمانیم . این دعوایی که حالا کدوم یکی از اینها می یاد رو کنار بذاریم ، وقتی اومدند مشخص می شه . بیایم بر سر اون محورهای اصلی که در همه مذاهب وجود داره رو مشخص کنیم و به توافق برسیم . بگیم : آقا ! مگه شما منتظر امام زمان (عج) نیستی ؟ کارهای مقدماتی رسیدن به امام زمان (عج) اینه . مگه شما منتظر مسیح نیستی ؟ کارهای مقدماتی رسیدن به مسیح اینه . تو هم دنبال اخلاص می گردی ، تو هم از این همه فساد ناراحتی ، می گی وقتی منجی من بیاد جامعه از این همه رذائل اخلاقی پاک می شه . خیلی خُب ، بیایم تجربه هامون رو با همدیگه جمع کنیم . و حول یک محور اصلی متحد بشیم . کمک کنیم تا جهان رو برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم . اتحاد دوم : بیایم سراغ اسلام . بین مسلمونها هم اتحاد رو بوجود بیاریم . اینجا هم بر سر این که چه کسی منجی هست دعوا نکنیم . اینم بگیم بعداً مشخص می شه . بیایم یه مقدار روی متفقات مون کار کنیم . در جامعه امروز ، مشکل جوانان روی بر حق بودن شیعه یا سنی نیست . مشکل جوانان ما توی اون پله های انسانیته . جامعة ما داره از مسیر انسانیت دور می شه . تو فعلاً با هر زبونی که می تونی اون رو توی دایره انسانیت بیار بعد می شینیم راجع به دیانت صحبت می کنیم . به جای اینکه بگیم فلان بن فلان در فلان کتاب این رو گفته و روی این چیزها بحث کنیم ، ببینیم مشکل جوانان و جامعة امروز چیه . اینها رو به سمت انسانیت بیاریم ، بعد کتاب ها رو هم با هم می خونیم . اتحاد سوم : اتحاد بین شیعیان . آقا ! هرچی داریم چوب می خوریم از تفرقه بین خودمونه . این که دیگه اظهر من الشمسه . وقتی می گیم شیعیان ، منظور ایران خودمونه . اگر ما یه مملکت یک دست داشتیم و حرف امام (ره) رو گوش می دادیم و وحدت کلمه رو حفظ می کردیم ، حول یک محور متفق می شدیم ، تا الان آقا (عج) اومده بود ، مشکلات هم حل شده بود . شماهایی که در جاهای مختلف حرف اتحاد رو می زنید ، و سعی دارید در سطح ایران و حتی جهان اتحاد رو برقرار کنید ، توجه داشته باشید که اول باید بین خودمون وحدت برقرار باشه . این تفرقه های بین ماها باعث شده مشکلاتی برامون پیش بیاد . ببینید درد پدر در خانوادة 5 ، 6 نفری خودش ، درد مسؤول شورا در محله خودتون ، درد بنده در این تشکیلات ، درد استاندار در استانداریش ، درد رئیس جمهور در پست ریاست جمهوریش ، درد رهبر در مقام رهبری خودش ، درد امام زمان (عج) در امامتش فقط یک کلمه هست ؛ این که کارگزاران با هم اختلاف داشته باشن . این بزرگترین درده . نیروهای کادر و مسؤول در هر رده ای از همه مهمتر هستند . می دونی درد یعنی چی ؟ درد یعنی اینکه تو از توی خونه خودت تا دفتر رهبری ، اگر نیروی کادر بودی ، و روی تو حساب کردند ، نتونی نفس خودت رو جمع کنی . اینجا دیگه نتنها عامل وحدت بخش و تشنج زدا نیستی ، بلکه به تشنج ها هم دامن خواهی زد . اگر بنده یک کلمه حرف زدم ، این یک کلمه رو به صد نفر می گی . سخن چینی می کنی . بین افراد تفرقه می ندازی . دل امام زمان (عج) درد می گیره . نگو من توی این مملکت کاره ای نیستم . همون طور که من از این تفرقه ها دردمند می شم ، همون طور که مقام معظم رهبری از این تفرقه ها دلشون می گیره ، امام زمان (عج) هم دردمند می شن . بدترین درد برای یک شخص اینه که ببینه خودی ها و دور و وری های خودش با هم نمی سازن . مگه ما دور و وری امام زمان (عج) نیستیم ؟ درسته بدیم ، اما دور ووری امام زمانیم . بدیم اما اسم مون شیعه است . امام صادق (ع) فرمودند : “ کونوا لَنا زینا ” یه کاری کنید که ما خوشحال باشیم ، زینت باشید برای ما ” بیاید با هم ، همدل باشیم ، نه اینکه دشمنان مون از این تفرقه ها خوشحال بشن ، بگن : اینها با خودشون هم مشکل دارن . تا وقتی ما با هم مشکل داریم امام زمان (عج) ظهور نمی کنه . چون با این مشکلها ، فردا حکومت امام زمان (عج) هم از هم می پاشه . و چون احتمال پاشیدن هست ، تا امام زمان (عج) ضمانت نداشته باشه ، نمی یاد . حرف آخر : از توی خونه شروع کن ، تا کانون ، تا مسجد و پایگاهت ، محل کار و . . . وحدت رو در این سه پله عملی کنید : 1 ـ محبت قلبی ، باید به اون درجه برسیم که برای هم بمیریم . آقا ! بنده و شما هیچ کدوم گل بی خار نیستیم . اما همینیم که هستیم . ما فقط ، هم رو داریم . باید با عیبهای همدیگه بسازیم . ما برای هم ، آش و کشک خاله هستیم ! هیچ کاریش هم نمی شه کرد . همه برادر ها و خواهرها ، همکارها ، همینند . ماها شیعه هستیم ، توی تموم جهان ، تنها مخلص ها ، ما هستیم . ( طفلی امام زمان (عج) !! ) باید بتونیم برای همدیگه بمیریم . اتحاد قلبی داشته باشیم . 2 ـ اتحاد عملی : برای زمینه سازی حکومت امام زمان (عج) (( زمینه سازی برای حکومت جهانی امام زمان (عج) توی تشکیلات ما اولین کلمه است ، هیأت و جلسه هفتگی و . . . جزئیات و فرعیات کار ماست )) سعی کنیم در رفتارهایی که داریم ، اگر نمی تونیم عمل هم دیگه رو تکمیل کنیم ، لااقل خنثی هم نکنیم . تا یک وقت دیدی داره تلاقی می شه ، بشین کنار و یه کار دیگه رو برعهده بگیر . وحدت کلمه رو حفظ کن . امام (ره) با وحدت کلمه و مُشت خالی ، این مملکت رو از دست آمریکا کشید بیرون . الان که همه چیز داریم ، اینجور داره به ما زور می گه . اون زمان که هیچی نداشتیم . اما امام (ره) این ممکلت رو از دستش بیرون کشید . با همین وحدت کلمه . و امروز اونها فهمیدند که این وحدت ، باید برطرف بشه . ممکنه آمریکا ، این کانون ما رو نشناسه ، اما شیطون خوب می شناسه . ممکنه آمریکا پایگاه و مسجد تو رو نشناسه اما شیطون خوب می شناسه . اون هم دشمنه . می خواد این واحدی رو که داره زمینه سازی می کنه برای اینکه شیطون بدبخت بشه ، رو از هم بپاشونه . چون می دونید روز ظهور امام زمان (عج) ، روز مرگ شیطونه . از این قضیه خیلی ناراحته . برای اینکه مرگش رو عقب بندازه ، شروع می کنه این مشتهای گره خورده رو باز می کنه . مراقب باشید . چه حق با تو باشه ، و چه نباشه باید این جمع حفظ بشه . بنده با بغل دستیم توی کار ، پونصد تا مشکل و اختلاف سلیقه داریم اما وقتی کارمون تموم شد ، چنان همدیگه رو در آغوش می کشیم تا قلب هامون به هم بچسبه و بدونیم هیچ مشکلی با هم نداریم . چشم شیطون هم کور بشه ! هدف شیطون اینه که بنده و یه نفر دیگه که با هم مشکل نداریم ، بیایم جایی با هم کار کنیم و مشکل دار بشیم . نمی خواد کار کنیم . اگر نماز جماعت می ری و با مردم دعوات می شه ، نمی خواد بری . از نماز جماعت که مستحب مأکدتر نداریم ، نمی خواد بری . امروز شما کینه ها رو برطرف کنید و قلبها رو به هم نزدیک کنید . دعا کنید که : “ خدایا ! به کوری چشمک شیطون ، قلبهای ما رو با رفع هوای نفس در جهت رضایت امام زمان (عج) و برای حرکت در مسیر زمینه سازی برای حکومت امام زمان (عج) لحظه به لحظه به هم نزدیکتر بگردان .



 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 360 بازدید
    بازدید دیروز: 16
    کل بازدیدها: 697574 بازدید
  • ?پیوندهای روزانه
  • درباره من
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
  • موضوع درباره امام زمان
    رضایت از خدا و از زندگی
    شرح دعای صحیفه
    شهدا از دیدگاههای مختلف
    امام سجاد و سختیهای بزرگ
    امام سجاد و جدش رسول الله
    امام سجاد و پناه به خدا
    امام سجاد و روز شب
    امام سجاد و فرشتگان
    حکایات هاشمی نژاد-400حکایت
    حکایات فاطمی نیا-100 حکایت
    حکایات استاد دانشمند-120 حکایت
    حکایات شیخ احمدکافی_60حکایت
    حکایات انصاریان_120حکایت
    حکایات مرحوم فلسفی_ 45حکایت
    حکایات شهید دستغیب_ 50 حکایت
    متن حکایات علامه حلی_10حکایت
    متن6حکایت از شیخ صدوق
    متن حکایاتی از شیخ عباس قمی_ره
    متن حکایات شیخ مرتضی انصاری
    وصال یار(1)
    وصال یار(3)
    وصال یار(2)
    وصال یار(4)
    وصال یار (5)
    وصال یار (6)
    یقین و محبت (1)
    یقین و محبت(2)
    یقین و محبت (3)
    یقین و محبت (4)
    هیئت علیه هیئت
    ملکوت انسان (1؛2؛3)
    مکتب عشق
    آسمانی شدن
    جهاد علمی
    توبه
    اخلاق کریمان
    موفقیت و سعادت
    متفرقه ها-مهم
    دید ما نسبت به مردم
    عمل به فرهنگ شهادت
    لینک ارگانهای مختلف و مراکز گوناگون
    هر چه می خواهد دل تنگت بپرس
    دانلود شبهات وهابیت و مسائل مربوطه
    فتاوای خنده دار و مستند وهابیها
    حکایت مختلف شخصیه دیدن داره ها
    تصاویر موضوعی
    افتخار خدمت به مردم(1؛2؛3)
    حرف حساب اینجاست...
    دانلود سخنرانی های حضرت امام خمینی
    منبر های آقای فاطمی نیاء-72 منبر
    منبر های آقای دانشمند
    منبر آقاتهرانی
    منبر آقای صدیقی
    منبر علامه مصباح یزدی
    منبر مرحوم فلسفی
    منبر مرحوم کافی
    منبر استاد مردانی
    منبر حجه الاسلام هاشمی نژاد
    پیرامون امام زمان-آیه الله ناصری
    طب قرانی-استاد خدادادی
    طب اسلامی -دکتر روازاده
    شخصی هاش این توست
    اخلاق(آقا تهرانی)
    شیعه...
    عکسها به سلیقه من...
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  • آهنگ وبلاگ من
  •